حياتى كلها لله

الرمز:
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا 829894
ادارة المنتدي ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا 103798

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

حياتى كلها لله

الرمز:
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا 829894
ادارة المنتدي ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا 103798

حياتى كلها لله

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

احنا شباب بنحب الخير .... ونحب نوصله للغير

المواضيع الأخيرة

» فلتر Eye candy 4000 للفوتوشوب
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالجمعة أكتوبر 10, 2014 2:13 pm من طرف هشام73

» ارشادات صيانة جيبسون 35699066 ضمان + اصلاح فورى 01283377353 منطقة المهندسين
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:46 pm من طرف ضمان معتمد

» الصيانة ايديال ايليت اصلاح فورى + خدمة ما بعد الصيانة 35699066 _ 01092279973 الزمالك
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:45 pm من طرف ضمان معتمد

» الصيانة كاندى اصلاح فورى + خدمة بعد الصيانة 35699066 _ 01092279973 الزمالك
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:44 pm من طرف ضمان معتمد

» مركز صيانة غسالات باساب 35710008 ضمان معتمد عام كامل 01092279973 باساب الدقى
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:42 pm من طرف ضمان معتمد

» خدمة عملاء فاجور تقدم صيانة فورية +ضمان معتمد لمدة عام 35710008- 01223179993 الهرم
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:41 pm من طرف ضمان معتمد

» الصيانة طومسون 35710008 اصلاح فورى + خدمة متابعة ما بعد الصيانة 01092279973
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:39 pm من طرف ضمان معتمد

» الرائدون في صيانة سلتال35699066 - 01223179993 متخصصين ل الاصلاح المنزلى
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:38 pm من طرف ضمان معتمد

» الماهرون فى صيانة جولدى 35699066 صيانة فورية + متابعة بعد الصيانة 01092279973 فيصل
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:36 pm من طرف ضمان معتمد

» مركز خدمة صيانة اندست 35699066 صيانة غسالات اندست 01223179993 صيانة المهندسين
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:35 pm من طرف ضمان معتمد

» الماهرون فى صيانة ويرلبول 35699066 صيانة فورية + متابعة بعد الصيانة 01092279973
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:33 pm من طرف ضمان معتمد

» الصيانة وايت ويل اصلاح فورى + خدمة بعد الصيانة 35699066 _ 01092279973 الزمالك
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:31 pm من طرف ضمان معتمد

» الصيانة وايت وستنجهاوس اصلاح فورى + خدمة بعد الصيانة 35699066-01092279973
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:30 pm من طرف ضمان معتمد

» خدمة عملاءجنرال اليكتريك تقدم صيانة فورية +ضمان عام 35710008 - 01223179993
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:28 pm من طرف ضمان معتمد

» ارشادات صيانة كلفينيتور 35699066 ضمان + اصلاح فورى 01283377353 المهندسين
ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 27, 2013 1:26 pm من طرف ضمان معتمد

احصائيات

أعضاؤنا قدموا 25219 مساهمة في هذا المنتدى في 3366 موضوع

هذا المنتدى يتوفر على 533 عُضو.

آخر عُضو مُسجل هو iraqi فمرحباً به.

المتواجدون الآن ؟

ككل هناك 14 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 14 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

[ مُعاينة اللائحة بأكملها ]

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 71 بتاريخ الإثنين فبراير 12, 2024 8:53 pm

شمس الحياة
gehad 95
lamiaa_226
وعجلت اليك ربى لترضى
أمة الله
حياه بلا ذنوب
10 مشترك

ناقوس الخطر يدق .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا

حياه بلا ذنوب
    حياه بلا ذنوب
    مشرفة
    مشرفة

انثى عدد المساهمات : 2077
    تاريخ الميلاد : 25/10/1986

عاجل ناقوس الخطر يدق .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا

مُساهمة من طرف حياه بلا ذنوب الأحد فبراير 14, 2010 11:23 pm

ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا 8

اتمنى انكم تكونو جميعا بخير
    بس ليا كام سؤال كده اتمنى منكم الرد عليهم وبكل صراحه قبل ما تكون الصراحه دى امامنا لازم تكون ادام نفسكم
    هو فى ايه حاصل للمنتدى انا كل يوم بدخل بحس انى داخله مكان لا احد يسمع فيه ولا يرى
    كتير كنت بوجه كلام غير مباشر فيما معناه فين المسئولين وفين المشرفين
    وكنت مش بالائى اى رد فعل او اى رد حد يقوللى ويفهمنى ولا حد كان بيشاركنى حتى فى اننا نوجه الناس ونعرفهم انهم مقصرين تجاه المنتدى
    ليه بئا احنا مقصرين كنت فاكره انها فتره وها تعدى بس للاسف لائيت ان الفتره دى طولت جدا جدا
    فين المسئولين ودورهم فى المنتدى هل دورهم مقتصر فقط فى انهم يحذفو موضوعات ويرحبو باعضاء ويشاركو بس
    مفيش اى ادوار تانيه من خلالها يقومو بانهم يكبرو المنتدى واحنا معاهم
    فين المشرفين مفيش مشرفين بيتواجدو المفروض المشرف يتواجد بصوره مستمره ودى قوانين لاى منتدى هنا بئا المشرفين مش متواجدين نهائيا الا من رحم ربى وياريته دايما بيتواجد الا يوم اه وتلاته لاء
    هل انتم شايفين اننا فعلا ملتزمين تجاه مسئولياتنا
    وهل احنا فعلا بنسعى لتحقيق رغبتنا وحلمنا باننا نكبر منتدانا والا هو خلاص مفيش اى تقدم ها يحصل عن كده وكله بالتدريج ها يتنازل عن احلامه وطموحاته
    وفى مننا اللى تنازل خلاص
    ياريت نراجع حسابتنا واللى شايف انه ها يكون اد مسئوليته يتواجد ويقوم بعمله فى المنتدى
    واللى شايف انه مش اد المسئوليه ياريت يعفى نفسه عن المسئوليه دى لانه ها يكون سبب فى فشل منتدانا اللى بنحلم نكبره
    ياريت الموضوع ما يمرش مرور كرام وما حدش يرد عليا لانه بجد ممكن يكون دا اخر موضوع ليا هنا فى المنتدى بسبب عدم استجاباتكم
    وياريت كل مسئول او مشرف او عضو يدخل ويرد على كلامى دا ولو ليه رأى يقوله بردو
    ياريت مفيش حد يتدايىء من موضوعى دا لانه بجد كتبته لانى زعلانه على حال المنتدى وعلى اللى حاصل دا وكمان علشان حبى للمنتدى اللى اعتبرته بيتى التانى واملا منى اننا نغير شىء
    لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله

ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا Yadn
    أمة الله
    أمة الله
    عضو مميز
    عضو مميز

انثى عدد المساهمات : 1822

عاجل رد: ناقوس الخطر يدق .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا

مُساهمة من طرف أمة الله الإثنين فبراير 15, 2010 2:19 am

كلامك مظبوط

اقولك ايه السبب ف التدهور دا
    والكلام دا ليا انا قبل اى عضو

ان معظم الاعضاء اتعرفوا ع بعض واصبحت معرفتهم مش منتدى اصبحت علاقات شخصيه ومعرفه شخصيه وكلامهم كله عالميل او تليفونات
    فبقى سهل عليهم يطمنوا على بعض
    والمنتدى بقه اخر حاجه يفكرو فيها
    حتى لو دخلو بيكون كلامهم كله حوارات وهزار وبيدخلو حاجات شخصيه
    وطبعا اى عضو جديد هيدخل هيلاقى النظام كده اكيد مش هيدخل تانى ليه؟ لانهم شلة مع بعض بيردو ع بعض بيهزرو مع بعض اللى بيدخل وسطيهم بيخرج لانه بيحس انه غريب

ودا عمل نوع من الحساسيه
    لو عضو اتحذفله موضوع او حتى رد يخرب الدنيا ازاى وازى يتحذف
    وياخد الموضوع على انه حاجه شخصيه بينه وبين المسؤل
    وسهل جدا يقول الغى عضويتى انا مش هادخل تانى ودا اخر حاجه ليا ف المنتدى وكلام كتير وبيوجه اتهامات للمسؤل

كمان لو حد نصح حد ازاى يقولى انا كده هو فاكر نفسه مين

المسؤل دا بشر زى ماانت بتزعل وبتتنرفز هو كمان
    واى مسؤل من حقه يحذف اى حاجه مش مناسبه

دا بالنسبه للاعضاء اللى بينهم وبين بعض علاقات شخصيه

بالنسبه للناس اللى مش تعرف بعض وفى حالها
    بسبب موضوع الاصحاب اللى بيردو على بعض ويشاركو بعض
    وبدأ الاهمال فى الموضوعات التانيه اللى اصحابهم تعبوا فيها ومش بيلاقو حتى كلمة شكر من اى مشارك ف المنتدى

كمان الكسل من المسؤلين والمشرفين
    مفيش حد بيشيل حد فى غيابه وحتى لو موجودين كل واحد بيشتغل من دماغه

كمان غياب المشرفين بيختفو ومش بنعرف نوصل ليهم لييييييييييه؟

لو انت شايف غلط صلحه مش تسيبه وتقول وانا مالى

من وجه نظرك انتى بما انك من المسؤلين عن المنتدى ايه السبب؟ وايه الحل ؟
    وعجلت اليك ربى لترضى
    وعجلت اليك ربى لترضى
    المراقب العام

ذكر عدد المساهمات : 2633
    تاريخ الميلاد : 06/10/1950

عاجل رد: ناقوس الخطر يدق .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا

مُساهمة من طرف وعجلت اليك ربى لترضى الإثنين فبراير 15, 2010 12:50 pm

السبلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا مع حياة فى كل كلمة ويمكن حياة قالت اللى عندى كله بأسلوب احسن منى وارقى منى ربنا يعلم انا هنفجر من اللى بيحصل ده.. واسف يا حياة انى هرد على امة الله اسمحيلى يعنى وده بعد اذنك

اولا :
    -----

حضرتك يا أمة الله قولتى :

( اقولك ايه السبب ف التدهور دا
    والكلام دا ليا انا قبل اى عضو

ان معظم الاعضاء اتعرفوا ع بعض واصبحت معرفتهم مش منتدى اصبحت علاقات شخصيه ومعرفه شخصيه وكلامهم كله عالميل او تليفونات
    فبقى سهل عليهم يطمنوا على بعض
    والمنتدى بقه اخر حاجه يفكرو فيها )....

صح كلامك ده كله بس اضافة لكلامك مافيش تفكير اصلا فى المنتدى وانا قاعد ليل نهار عليه مش بشوف حد ودايما بكون لوحدى فين وفين لما الاقى حد دخل وياريت اللى بيخش بيضيف رد او شكر او موضوع حتى .

ثانيا :
    -------

حضرتك قولتى برده يا أمة الله

( بيكون كلامهم كله حوارات وهزار وبيدخلو حاجات شخصيه
    وطبعا اى عضو جديد هيدخل هيلاقى النظام كده اكيد مش هيدخل تانى ليه؟ لانهم شلة مع بعض بيردو ع بعض بيهزرو مع بعض اللى بيدخل وسطيهم بيخرج لانه بيحس انه غريب
    ودا عمل نوع من الحساسيه )

كلامهم كله هزار ازااى يعنى ؟؟؟
    مش انتم عملين قسم الترفيه والالعاب والحجات اللى زى ديه صح ولا كلامى غلط ومعظم اللى بيخش بيرد على المواضيع اللى زى ديه ( اللعب يعنى )

ثالثا :
    ------
    حضرتك قولتى (لو عضو اتحذفله موضوع او حتى رد يخرب الدنيا ازاى وازى يتحذف
    وياخد الموضوع على انه حاجه شخصيه بينه وبين المسؤل
    وسهل جدا يقول الغى عضويتى انا مش هادخل تانى ودا اخر حاجه ليا ف المنتدى وكلام كتير وبيوجه اتهامات للمسؤل )

بصى بالنسبة لموضوع الحذف مش هقولك المفروض عشان حضرتك ادرى منى واكبر منى بس اللى يحذف موضوع يستأذن صاحبه على الاقل تقديرا لصاحبه يعنى او على الاقل تحذروه انه هيتحذف او تقولوا عدل كلامك عشان ده مش كويس او مش فى سياق الموضوع او مخالف لقوانين المنتدى وده بحكم المعرفة والاخوة اللى بينا وتقديرا لصاحب الموضوع على الاقل , وانا بقول الكلام ده بحكم الاخوة اللى بينا مش اكتر عشان ماحدش يفهمنى غلط .. انما تحذ1فوا كده دايركت بدون تحذير او علم ديه حاجه بدايق صاحبها بجد وانا مجرب واكيد اتعملت مع غيرى .. واللى دايقنى انا شخصيا مش حذف الموضوع لا والله وحياة عارفه كده كويس جداااااااااااا ....

رابعا :
    ------

حضرتك قولتى ( كمان لو حد نصح حد ازاى يقولى انا كده هو فاكر نفسه مين

المسؤل دا بشر زى ماانت بتزعل وبتتنرفز هو كمان
    واى مسؤل من حقه يحذف اى حاجه مش مناسبه )

ياريت يكون فى فعلا مسؤل ينصح او مسؤل ماشى ورا كل موضوع بينزل وانا كنت بمشى ورا كل موضوع بينزل بس لاقيت انا ماحدش بيمشى ورايا زى ما انا بمشى ورا كل موضوع بينزل .. الكلام ده مش بيحصل خالص ..

اما (اى مسؤل من حقه يحذف اى حاجه مش مناسبه )

فده كلام صحيح وسليم بس برده زى ما قولت تنصحوه او تفهموه او تنبهوه انه هيتحذف وده برده بحكم الاخوة وتقديرا للعضو صاحب الموضوع مش اكتر

خامسا :
    -------

حضرتك قولتى ( بالنسبه للناس اللى مش تعرف بعض وفى حالها
    بسبب موضوع الاصحاب اللى بيردو على بعض ويشاركو بعض
    وبدأ الاهمال فى الموضوعات التانيه اللى اصحابهم تعبوا فيها ومش بيلاقو حتى كلمة شكر من اى مشارك ف المنتدى )

انا مش معاكى فى النقطة ديه مش هقولك انا ادرى واحد فى المنتدى بس بحكم انى من ساعت ما اشتركت فى المنتدى وانا مقيم عليه ليل نهار مش بقفله خالص وفاتحه يوميا وحضرتك عارفه كده كويس وتقريبا كل ما تفنحى تلاقينى موجود , وبشوف مين داخل ومين خارج وبشوف كل جديد بينزل , الاعضاء ديه يا بترد على مواضيع قديمة يا بتسجل دخول وخلاص ومش بتعمل حاجه ونادر جداااااااااااااااا
    لما اشوف عضو بينزل فى مواضيع ...

سادسا :
    ------
    حضرتك قولتى ( كمان الكسل من المسؤلين والمشرفين
    مفيش حد بيشيل حد فى غيابه وحتى لو موجودين كل واحد بيشتغل من دماغه

كمان غياب المشرفين بيختفو ومش بنعرف نوصل ليهم لييييييييييه؟ لو انت شايف غلط صلحه مش تسيبه وتقول وانا مالى )

هما فين اصلا المسؤلييين دوووووووول انا مش بشوفهم خالص غير كل فيييين وفيييييييييين انا ببقى لوحدى على المنتدى باستمرار ومش بشوف حد من المسؤلين غير كل فييين وفين المفروض يكون فى اهتمام انا بشوفك يا أمة الله تخشى وبس مش بتعملى حاجه خالص خالص ونادر جدااااا لما تنزلى موضوع او اتنين انما كنشاط وكمسؤلة مش بشوف منك الحجات ديه , عاشقه الاقصى نفس الحكاية تخش تتفرج على المنتدى وخلاص انما ترد او تعلق على المواضيع مش بيحصل الكلام ده خالص انها تشوف كل موضوع وتقراه وتقول ملاحظتها برده مش بيحصل الكلام ده خالص , وطبعا انسان بسيط فين وفيييين لما اشوفه او اكلمه وده يمكن عشان شغله ربنا يكرمه ويرزقه من حيث لا يحتسب ان شاء الله

ياريت الاقى حد يناقشنى ويعارضنى

واسف لانى طولت فى الموضوع
    أمة الله
    أمة الله
    عضو مميز
    عضو مميز

مُساهمة من طرف أمة الله الإثنين فبراير 15, 2010 1:41 pm

هرد على كلام حسين
    وهبدا من ثانيا لان اولا متفقين فيه

مش قولنا حاجه فى اللعب الى اقصده الكلام اللى بيخرج بره الموضوع
    ان كان الموضوع لعب او غير
    وموضوعات كتير اتحولت لمكان للدردشه والحوارات اللى مش ليها علاقه بالموضوع وبندخل الحياة الشخصيه ف كلامنا والكلام بيتعدى الحدود بين الولاد والبنات ودخلنا فى دائرة الاختلاط المحرم والعياذ بالله

نيجى لثالثا
    حذف موضوع او رد دا من حق الادارى والمشرفين ويتحذف فى وقتها مش هيستنى كل الناس تشوفه وترد عليه لغايه مايستأذن صاحب الموضوع هتكون خلاص المصيبه حصلت
    وهو ايه سبب حذف موضوع او رد غير انه مش مناسب ومش عايزين حد يشوفه وانه فى الاول والاخر يغضب الله عز وجل
    وبعدها اللى عمل الحذف يبلغ صاحب الموضوع او الرد بالحذف وسبب الحذف
    ومش شرط ان اللى حذف الموضوع يكون صح فى وجه نظره لانه بشر ولازم هيغلط ولو حس انه غلط هيعتزر عن حذف الموضوع
    لكن مفيش حد بيقبل ان حاجه ليه تتحذف وديما بيتلكك للمسؤل دا وبيكون تار شخصى بينه وبينه

رابعا وخامسا
    المسؤل مش ادارى بس المسؤل كل واحد مشترك بدايه من العضو والمشرف والادارى
    والكلام دا بيحصل وكان فى ناس بتتكلم بصراحه وتناقش وتنصح وكانو اصحاب خبرة واصحاب رأى بس مش كان فى قبول من الموجه له النصح وكانو بيزعلو ويقولو ازاى هو يكلمنى كدا هو فاكر نفسه مين
    الناس دى لما شافت ان كلامها غير مرغوب فيه انسحبت بهدوء وهما فعلا اللى كانو عاملين عنصر التوازن وهما اللى كانو مواقفينوه ع رجليه
    ودا حصل معاك انت

سادسا
    معاك فى النقطه دى بس زى ما قولت المسؤل بيكون الكل كل واحد مشترك وله اسم وباس ورد

بالنسبه(( انا بشوفك يا أمة الله تخشى وبس مش بتعملى حاجه خالص خالص ونادر جدااااا لما تنزلى موضوع او اتنين انما كنشاط وكمسؤلة مش بشوف منك الحجات ديه)))

لانها اول مرة ف الاداره وحاجات كتير مش بعرف اعملها لانى لما مسكت الاداره اترميت فيها من غير ملاقى حد يفهمنى والحاجه اللى ممكن عاشقه او عاطف يعملوها ف وقت صغير هتاخد منى وقت اطول لانى طول الوقت بجرب
    وحياة نفسها شافت كدا معايا وكنا بنعمل حاجات مع بعض كانت بتاخد منا تقريبا يوم كامل عشان تتظبط

ممكن بعد اذنك اعرف الحاجات اللى مش بتتعمل ؟

وكمان انت مسؤل هنا فين رايك انت
    انت رديت على كلامى عايزين رايك انت
    وعجلت اليك ربى لترضى
    وعجلت اليك ربى لترضى
    المراقب العام

مُساهمة من طرف وعجلت اليك ربى لترضى الإثنين فبراير 15, 2010 2:52 pm

اولا :
    -----
    ( مش قولنا حاجه فى اللعب الى اقصده الكلام اللى بيخرج بره الموضوع
    ان كان الموضوع لعب او غير
    وموضوعات كتير اتحولت لمكان للدردشه والحوارات اللى مش ليها علاقه بالموضوع وبندخل الحياة الشخصيه ف كلامنا والكلام بيتعدى الحدود بين الولاد والبنات ودخلنا فى دائرة الاختلاط المحرم والعياذ بالله )

ايوه مه ده ناتج عن الحوار اللى بيدور جوا الموضوع وحسب التعليق اللى بيتكتب ان كان من صاحب الموضوع او اللى بيعلق على الموضوع كمان ايه دردشه ديه اللى بتتكلمى عليها ديه هو فى دردشه جوا منتدى ؟ ازاى يعنى ده مش اسمه دردشه زى ما انت بتقولى ده بيبقى كلام مترتب على تعليق العضو اللى قبله مثلا او الاسلوب فى الكلام بيكون زى ما انت شايفاه كده انما الدردشه ديه انا مش بشوفها خالص غير فى المواضيع اللى تحت مسمى الالعاب ,,, كمان ايه اللى دخل الاختلاط فى الموضوع اصلا وفين الاختلاط ده اصلا وفين الولاااااد اللى بتتكلمى عنهم دووول انت عارفه ان انا ومحمد وعاطف وعمرو محمد وسبحان الله وبحمده الشباب اللى بيتواجدوا فى المنتدى وطبعا مافيش حد متواجد فى المنتدى غيرى وعمرو وعاطف كل فين وفين وسبحان الله وبحمده مش بشوفه خالص يعنى مافيش غير انا اللى بكون متواجد ولو تقصدى انى بقلب الموضوع دردشه فده اسلوبى فى الكلام لا اقصد ادردش ولا فى نيتى اى حاجه من ديه ...

وده برده مش ليه علاقه بالاختلاط زى ما بتقولى كده ....

ثانيا :
    -------

(
    نيجى لثالثا
    حذف موضوع او رد دا من حق الادارى والمشرفين ويتحذف فى وقتها مش هيستنى كل الناس تشوفه وترد عليه لغايه مايستأذن صاحب الموضوع هتكون خلاص المصيبه حصلت
    وهو ايه سبب حذف موضوع او رد غير انه مش مناسب ومش عايزين حد يشوفه وانه فى الاول والاخر يغضب الله عز وجل
    وبعدها اللى عمل الحذف يبلغ صاحب الموضوع او الرد بالحذف وسبب الحذف
    ومش شرط ان اللى حذف الموضوع يكون صح فى وجه نظره لانه بشر ولازم هيغلط ولو حس انه غلط هيعتزر عن حذف الموضوع
    لكن مفيش حد بيقبل ان حاجه ليه تتحذف وديما بيتلكك للمسؤل دا وبيكون تار شخصى بينه وبينه)

زى ما قولتلك قبل كده طبعا من حقه انه يحذف بس فى حاجه اسمها تقدير للشخص وفى حاجه اسمها اخوة فى الله واحنا هنا اخوة يعنى مش غربااااء وكلنا تقريبا نعرف بعض كأخوة فى الله عشان ماحدش يفهمنى غلط ...

غلط ايه اللى بتتكلمى عليه يا أمة الله انتم بتكونوا متأكدين انه هيغلط يعنى عشان تحذفه بدون علم انت لو مكان اى عضو وهيتحذفلك موضوع بدون علم هتدايقى بس انت عشان مش مجربة فبتقولى الكلام ده وانا بتكلم عموما مش فى الحذف وبس .. من باب الاخوة والتقدير للعضو صاحب الموضوع يعنى ....

ثالثا :
    -------

( رابعا وخامسا
    المسؤل مش ادارى بس المسؤل كل واحد مشترك بدايه من العضو والمشرف والادارى
    والكلام دا بيحصل وكان فى ناس بتتكلم بصراحه وتناقش وتنصح وكانو اصحاب خبرة واصحاب رأى بس مش كان فى قبول من الموجه له النصح وكانو بيزعلو ويقولو ازاى هو يكلمنى كدا هو فاكر نفسه مين
    الناس دى لما شافت ان كلامها غير مرغوب فيه انسحبت بهدوء وهما فعلا اللى كانو عاملين عنصر التوازن وهما اللى كانو مواقفينوه ع رجليه
    ودا حصل معاك انت )

لا يا أمة الله الانسحاب غلط طلامة فى شئ من التوازن يبقى حرااام الانسحاااب ده ده اكبر غلط انه ينسحب طلامة هو واثق من نفسه وواثق من كلامه يبقى المفروض مش ينسحب مه الداعية عموما بيلاقى انتقدات كتيييييييير جدااا وبيلاقى كلام مش كويس عليه واقربهم الدعيه عمرو خالد والداعية مصطكفى حسنى وكلنا نعلم ايه اللى حصل مع عمرو خالد من كام سنه فهل تنحى وانسحب لا والله ده كمل مشواره والحمد لله ربنا كرمه اهه وفى ناس ربنا هداهم على ايده بفضل الله عز وجل يعنى الانسحاب ده فكرة خاطئه
    ... ايه اللى حصل معايا انا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ثالثا :
    -------

( سادسا
    معاك فى النقطه دى بس زى ما قولت المسؤل بيكون الكل كل واحد مشترك وله اسم وباس ورد

بالنسبه(( انا بشوفك يا أمة الله تخشى وبس مش بتعملى حاجه خالص خالص ونادر جدااااا لما تنزلى موضوع او اتنين انما كنشاط وكمسؤلة مش بشوف منك الحجات ديه)))

لانها اول مرة ف الاداره وحاجات كتير مش بعرف اعملها لانى لما مسكت الاداره اترميت فيها من غير ملاقى حد يفهمنى والحاجه اللى ممكن عاشقه او عاطف يعملوها ف وقت صغير هتاخد منى وقت اطول لانى طول الوقت بجرب
    وحياة نفسها شافت كدا معايا وكنا بنعمل حاجات مع بعض كانت بتاخد منا تقريبا يوم كامل عشان تتظبط )

فديه معاكى حق وماقدرش اتكلم بس مش انت بس اللى مسؤلة وكلامى مش يخصك حضرتك بس انا اقصد عاطف وعاشقة الاقصى ... بس حضرتك عندك حق وانا مش كنت اعرف سامحينتى ...

رابعا :
    ------

(
    ممكن بعد اذنك اعرف الحاجات اللى مش بتتعمل ؟ )

انهى ديه مش فاهم والله تقصدى ايه ؟؟؟

وبالنسبه لرأيى .. فى ايه بظبت ؟؟؟؟؟ مش فاهم

محلوظة صغنتوتة :
    ==============

انا كنت هكتب الموضوع ده بس حياة سبقتنى وبحييها على اللى عملته يمكن هى اتكلمت باسلوب وفكر كويس انما انا كنت هكتبه وانا مدااايق جداااااااااااا بسبب اللى بشوفه ده
    حياه بلا ذنوب
    حياه بلا ذنوب
    مشرفة
    مشرفة

مُساهمة من طرف حياه بلا ذنوب الإثنين فبراير 15, 2010 6:13 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا اسفه يا امة الله بعد اذنك انا ناويت انى أأجل الرد بتاعى عليكى لبعد ما تردى على الاخ حسين وان شاء الله ها ارد على السؤال اللى طلبتى منى اجاوب عليه
    وبطلب من المسئولين الباقيين انهم يدخلو ويردو مش يصدروكى انتى بس لانه حرام كده
    مش انتى المسئوله لوحدك
    انا شوفت ناس دخلو ومش شاركو حتى فى اى موضوع وخرجو وولا كانهم مش ها اقولك مسئولين ولا كانهم تبع المنتدى اساسا

هما اكيد ما يعرفوش ان المواجهه او النقاش دا لصالح المنتدى وكمان بسبب خوفنا على المنتدى
    مش عارفه ليه كده ومش عارفه راح فين الحماس بتاعهم اتبخر ولا ايه

lamiaa_226
    lamiaa_226
    مشرفة
    مشرفة

انثى عدد المساهمات : 1237

مُساهمة من طرف lamiaa_226 الإثنين فبراير 15, 2010 7:48 pm

اخوانى الافاضل .......اخواتى الفضليات ..........فى البداية احيى اختى حياة على طرحها لهذا الموضوع الشائك والمحير فى نفس الوقت .............اما ثانيافاود الحديث عن نفسى اولا كعضوة قبل ان اكون مشرفة لانى طبعا من حقى ارد عن نفسى على اعتبار انىفى موضع اتهام انى مقصرة كعضوة او كمشرفة واكيد اختى امة الله تكلمت بوضوح هى واخى حسين ولكنى سوف اتكلم باختصار انا طبعا بدخل على فترات وجايز فترات قليلة ودة طبعا((((((((( مش يرجع ))))))))))))ان معرفتى بالاعضاء مش منتدىو اصبحت علاقات شخصيه ومعرفه شخصيه والكلام كله عالميل او تليفونات
    فبقى سهل عليينا اننا نطمن على بعض
    والمنتدى بقه اخر حاجه بنفكرو فيها
    دة((((((( طبعاكلام مش مظبوط)))))))) لانكم نسيتم حاجة ضرورية او تناسيتموها وهى النت ومشكلاتة مع كل عضو فينا لانى احيانا بدخل ويفصل النت عليا وانا ببقى موجودة ودى طبعا مشكلة الكل بيعانى منها مش انا بس ............................................................................................................................................................................فى حاجة تانية انى لما بدخل المنتدى عشان اكتب موضوع جديد بلاقى اغلب مواضيعى السابقة مش فيها اى رد لا من عضو ولا من مسئول ودة معناة
    ان دخول المنتدى قل بس مش منى طبعا فبضطراكتفى بعدم كتابة الموضوع والاكتفاء بالرد على موضوع جديد موجود ودة طبعا دورى كمشرفة ..............................................................................................................واكيد كل مشرف او مسئول فى المنتدى يحب يكون على قدر المسئولية ليرقى المنتدى واتمنى انى مبقاش مقصرة فى هذا المنتدى كعضوة او كمشرفة .........................................................................................................................................لا اريد الاطالة وحشو الكلام فخير الكلام ما قل ودل

..مشكورة اختى حياة على هذا الموضوع المهم.........................................................وان شاء الله نصل بالمنتدى لما هو افضل وتقبلي خالص احترامي وتقديري

عدل سابقا من قبل lamiaa_226 في الثلاثاء فبراير 16, 2010 4:48 pm عدل 1 مرات
    gehad 95
    gehad 95
    عضو جديد
    عضو جديد

انثى عدد المساهمات : 84
    تاريخ الميلاد : 22/10/1995

مُساهمة من طرف gehad 95 الإثنين فبراير 15, 2010 8:02 pm

ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا 294867 أولا اشكر اختى حياة على هذا الموضوع

وبجد فعلا أنا اه اعترف انى مكنتش بدخل على المنتدى أصلا ودى لظروف لكن أنا فعلا بدأت أدخل الفترة الأخيرة وحسيت ان المنتدى اتغير كتيييير اوى مبقاش فيه حد بيدخل يكتب ردود او اصلا مشاركات وكمان لما ببص فى المتصلون الان والاقى ناس كتير معرفش ليه مش بيدخلوا يكتبوا اى حاجة

بس خلاص يعنى احنا ناخد عهد مدام كلنا شايفين التقصير ده ونرجع المنتدى تانى

وبس
    شمس الحياة
    شمس الحياة
    عضو مشارك
    عضو مشارك

انثى عدد المساهمات : 298
    تاريخ الميلاد : 01/05/1992

مُساهمة من طرف شمس الحياة الإثنين فبراير 15, 2010 9:58 pm

مش عرفه اقول ايه لانى مش هقدر اقول حاجة لانى اول المقصرين فى المنتدى
    بس ممكن يكون الاعضاء مش بيدخلو لانهم مشغولين يعنى اكيد مش الكل هيقطع مرة واحدة يعنى ممكن عشان اجازة مش بيبقو موجودين او بسبب ان النت بيقطع
    بس ان شاء الله المنتدى يرجع زى الاول
    أمة الله
    أمة الله
    عضو مميز
    عضو مميز

مُساهمة من طرف أمة الله الثلاثاء فبراير 16, 2010 1:52 am

قبل ما ارد على كلام الاخ حسين

السؤال موجه لحياة بلا ذنوب وعايزه هى اللى ترد
    اللى فهمته ان هدف الموضوع ان فى مشكله موجوده ف المنتدى والمفروض المشارك هيقول ايه الاسباب اللى وصلت المنتدى لكدا وايه الحلول طبعا دا وجه نظره الشخصيه ؟

انا لما رديت ع الموضوع اتكلمت بصفتى عضو فى المنتدى وليس بصفتى ادارى على اساس ان كل واحد له رايه وهنتناقش كلنا فى الاسباب

اللى حصل ان اللى شاركو ناقشوا بس رأى امة الله
    مشوفتش اى اراء تانيه ولا اسباب تانيه للمناقشه

حتى انتى اجلتى ردك بعد ردى
    وحسين مش قال اى راى ليه
    ولما سالته هو فين رايه قالى رايى فى ايه بالظبط
    حياه بلا ذنوب
    حياه بلا ذنوب
    مشرفة
    مشرفة

مُساهمة من طرف حياه بلا ذنوب الثلاثاء فبراير 16, 2010 5:59 am

انا اوضحلك يا امة الله بس انى اجلت كلامى او انى اطرح وجهة نظرى لحين
    الانتهاء من
    النقاش بينك وبين الاخ حسين بس بما انك طلبتى منى الرد
    اوك حاضر ها اطرح وجهة نظرى فى الاسباب اللى خلت المنتدى بيمر
    بمرحلة الخمول اللى بئا فيها دى ....

" الاسباب "

1-
    ان الناس مش بئو متحمسين
    زى الاول ما من الاول اى حد كان عنده ظروف وما كانتش الظروف بتمنع اى حد بالصوره
    دى .

2-
    ان سبب عدم التحمس دا
    بيكون عدم وجود اى جديد فى المنتدى ودا بيرجع لينا احنا ان احنا نفسنا اللى مش
    بنغير احنا مش بنجدد فى موضوعاتنا وفى افكارنا .

3-
    الاداره غايبه وكلامى عن كل الاداره مديرين ومشرفين ودا من اهم الاسباب اللى خليتنا
    فى الوضع دا.

4- ها
    اتكلم عن المديرين فين هما من دورهم فى المنتدى تواجدهم قليل جدا جدا ليييييييييه ايه مش مفروض انهم يكونو متواجدين بصوره مستمره لو حد غاب فى حد تانى بيكون مكانه مش عارفين ان
    تواجدهم بيدى دافع للناس اللى موجوده فى المنتدى .

5-
    اما المشرفين فدول بئا
    تواجدهم منعدم الا من رحم ربى منهم بيدخل ويشارك ودا كل فين وفيييييين .

6-
    الملل اللى بئينا نحس بيه
    بسبب اننا كل يوم ندخل ما نلائيش حاجه جديده فى المنتدى فاى حد لما بيدخل كل يوم ويلائى الحال كما هو
    عليه اكيد مش بيحب يدخل تانى او بيكون عارف اللى ها يلائيه لو دخل فبياخدها من
    قصيرها ومش بيدخل .

7-
    عدم التواصل الدائم بين
    المسئولين اكيد طبعا متواصلين مع بعض برا المنتدى على الميل انا بئا قصدى ان مفيش
    تواصل بينهم بخصوص المنتدى بمعنى انه من المفروض انه يكون فى اجتماعات كل فتره
    يتناقش فيها المسئولين عن اوضاع المنتدى ايه ناقصه وايه الافكار الجديده ايه
    المشاكل اللى بتحصل فيه والمشاكل دى تتحل ازاى .

8-
    ان كل واحد فى ناحيه يعنى
    كل واحد مع نفسه فى المنتدى سواء اداره كل واحد منهم مع نفسه مشرفين كذلك اعضاء
    بردو المفروض كله بيكمل بعضه لا وجود لحاجه اسمها تفاعل بينا وبين بعضنا .

9-
    بالنسبه بئا للفنيات ان
    مواضيعنا مفيش جديد فيها مفتقدين المواضيع
    المهمه مفيش اى مشرف بيطور فى القسم بتاعه يعنى مفيش شغل من الاخر .

10-
    ما بنفكرش فى بعدين وقفنا
    عند مرحله معينه وخلاص كده مش بنفكر ازاى نتخطى المرحله دى ونشوف المرحله اللى
    بعدها خلاص عملنا ستوب ومفيش اى تقدم

11- وان الكل شايف
    وعارف انه مقصر ومش بيواجه نفسه ولا بيواجه حد مسئول ودى مشكلتنا كلنا اننا سكتنا
    من الاول على نفسنا واننا كنا ملاحظين المشكله دى من الاول وما حدش اتكلم فيها
    علشان نلحاء نفسنا .

12- ومن الاخر عايزه
    اقول كلمه الاداره هنا اسم وليس لمعناها اى فائده بس كده .

13- مفيش جذب لاى عضو جديد ودا طبعا بسبب الرتابه اللى بئا
    فيها المنتدى

14- الحساسيه الزياده عن اللزوم بين اى عضو ومسئول يعنى لو
    مسئول انتقد اى حاجه العضو يزعل والعكس بردو وفى الاخر واحد من الاتنين يقول زهئت اتخنقت مش داخل المنتدى تانى ونقعد
    نحل فى مشاكل مش ليها اى لزمه اساسا لو بس الناس تمحى حتة الحساسيه دى

بس كده انا حاولت على اد ما اقدر انى
    اذكر الاسباب اللى وصلتنا لكده يارب اكون
    قدرت اوصلهالكم

بس ملحوظه بسيطه ان كل اللى ذكرته
    كان من وجهة نظرى وياريت لو اى حد شايف انى غلطانه فى حاجه يقوللى عليها

اه وانا كذلك بتكلم عن نفسى زى زى اى حد يعنى مش عفيت نفسى من المسئوليه بردو عن اللى احنا فيه حاليا
    وأسفه انى طولت عليكم كتير كده .

امل الاسلام
    امل الاسلام
    مشرفة
    مشرفة

انثى عدد المساهمات : 1253

مُساهمة من طرف امل الاسلام الأربعاء فبراير 17, 2010 3:29 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا جزاكى الله خيرا اختى حياه على اهتمامك وحرصك على المنتدى
    وزى ما قال اخونا وعجلت انا كمان كنت هعمل نفس الموضوع لكنك سبقتنا باخلاصك فاللهم اجعلنا سباقين للخير دائما
    وعلى فكره تانى مره اكتب الرد لانى حاولت اكتبه من يومين وبعد ما كتبته حصل ظروف واضطرت اخرج يعنى مش عدم اهتمام منى ولكن غصب عنى
    ..................................................................
    انا كمان سالت نفسى هو فى ايه؟
    وايه اللى حصل للمنتدى ولنا؟
    فين حمسنا فين نشاطنا ؟
    فين اخوتنا وخوفنا على بعض
    فين دعوتنا اللى بسببها دخلنا المنتدى
    انا كمان حماسى ونشاطى مش عارفه راحوا فين
    دورت على الاجابه كتير وخفت لما عرفتها
    طبعا بجانب الاسباب اللى كلكم ذكرتوها فى سبب وانا بعتبره هو الاساس
    وهو هدفنا فى المنتدى اتحول يعنى الاول كان منتدى اسلامى دلوقتى مش حساه كده
    المنتدى ابتدى ياخد مسار اخر عن مساره الذى انشأ من اجله
    ونحن لن ننتظر الى ان يصل ليكون منتدى للتعارف والشات وده مش كلامى ده كلام اعضاء وزوار دخلو المنتدى ولاحظوا كده
    انا اسفه ممكن يكون كلامى قاسى لكن لازم اقوله لانى بحبكم وبحب ربنا قبلكم
    عوزين نسال نفسنا وانا معاكم لو دلوقتى معانا النبى وشاف حال المنتدى هيكون ايه رد فعله
    لما يلاقينى انا بهرج او بضحك مع اخ ليا هيقول ايه
    احنا نسينا يا شباب ان اسلامنا وضع حد لعلاقتنا مع بعض (اى نعم نحن لم نتجاوزها )ولكن نوعا ما سيرنا على هذا الطريق
    هو مش بيكون قصدنا ولكن عوزين يكون فيه بينا حدود فى التعامل

ممكن كلامى يزعلكم لكنى بذكر نفسى واياكم عشان نرقى بالمنتدى مع بعض
    حتى فى موضعنا بنسيب الموضوع نفسه ونبتدى ندخل فى كلام خارج الموضوع ليه؟
    القسم الاسلامى نفسه تركناه اللى المفروض هو اساس المنتدى
    بقينا نشغل نفسنا بمواضيع ليس لها فائده يعنى لتضيع الوقت
    ونسينا ان اهم حاجه هو الوقت اللى المفروض نستغله
    بجد احنا عوزين نضع قواعد نمشى عليها بحيث لما المنتدى ينتشر والاعضاء يكترو يلاقوا قوانين وهيمشو عليها
    لان اى عضو جديد بيطبع نفسه على طبع الاعضاء والادارين والمشرفين الموجودين وبالتالى لما يلاقى هزار وضحك بينا هيعمل زينا لكن لو وجد ان فى بينا حدود فى التعامل حتى فى كتابة الموضوع هيعمل بردو زينا
    انا مش بقصد حد معين انا بكتب لاننا كلنا فى مركب واحد وكلنا هنحاسب على افعلنا
    احنا عوزين منتدانا يكون دعوه لغيرنا باخلاقنا وسلوكنا بحترمنا لبعض بخوفنا على بعض
    انا عارفه ان عدد الاخوه هنا قليل لكن فيما بعد سيزيد فمن البدايه عوزين نحط لنا حدود فى التعامل عشان مش ناخد ذنب غيرنا
    مش عوزين المنتدى يقع بسببنا عوزين وقفه مع نفسنا وبجد نحاسبها ونشوف ايه اللى عملناه ونقيم افعلنا وعلى اساس كده هنعرف السبب
    لكن قبل ده كله نتذكر دائما اننا هنا موجودين عشان ربنا ورضاه وحبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم
    انا بعتذر لو كلامى ضايق حد من اخواتى لكنى زى ماقلت لكم انا كمان بحاسب نفسى معاكم عوزه دايما كل اجتمعنا يكون فى طاعة ربنا عشان نجتمع كلنا فى الجنه
    عوزين يكون منتدى حياتى كلها لله قول وفعل
    بعتذر على الاطاله
    وعجلت اليك ربى لترضى
    وعجلت اليك ربى لترضى
    المراقب العام

مُساهمة من طرف وعجلت اليك ربى لترضى الأربعاء فبراير 17, 2010 3:54 pm

يسلم فاهك يا اختاااااه هو ده الصح وعشان نطبق الكلام السليم ده لازم ننفذ حجات تانيه عشان نوصل للى ذكرتيه وعشان نوصل لحل كويس
    بس للاسف اظن كده اننا هنتعب نفسنا على الفاضى وده اللى بيخلينى احزن حزن كبييييييييير على اللى بيحصل ده
    Anonymous
    ????
    زائر

مُساهمة من طرف ???? الأربعاء فبراير 17, 2010 4:20 pm

اولا بنشكر اختنا الغاليه حياه علي طرحها للموضوع ومش هتكلم كتير هما كلمتين بس اللي هقولهك ان حياه عندها حق وبرده حسين عنده حق وامه الله عندها حق بمعني ان حسين في كلامك قال ان العضو من حقه يتاخد رايه قبل مايحذف موضوعه وردت امه الله قالت طلام بيكون في حذف فالسبب ان دا بيكون انه مخالف وبرده سبب الحذف ان مش حد فينا يقراه والا مش يحذف فكلامها برده صحيح وبرده حسين كلامه صحيح ان مش مقصود الغلطدي نقطه من النقاط اللي النقاش تم فيها وذكرتها عشان اقول ان الجميع عنده حق ومش عايزين ناخد الكلام علي ان في حد مقصر بعينه لا الجميع مقصر بس التقصير دا مش يقلل من قيمته ولا اي حاجه كل دا ليه لاننا هنا عايزين ان المنتدي يكون احسن منتدي فمثلا حسين قال مش لازم يحذف الموضوع ويرجع لصاحبه الاول ودا ليه طبعا عشان العضو مش يضايق او يزعل ويترك المنتدي نيجي لامه الله قالت انه لو استنينا اكيد الموضوع ينتشر ودا ممكن يسيئ للمنتدي برده فدحسين صح وامه الله صح لان في النهايه في هدف واحد وهو ان المنتدي نتمني رجوعه زي الاول واحسن وانا عن نفسي مش هقول باكون سعيد قد ايه وانا في المنتدي وسط اخواني واخواتي حتي اللي مش اعرفهم لاننا اسره واحده اتمني ان مش اكون طولت وان كلامي يكون واضح وان الهدف من دا كله هو ان يكون المنتدي افضل المنتديات الموجوده وفي حل يرضي الجميع فمثلا المساهمه اللي مخالفه تحذف وطبعا زي امه الله مقالت قبل محد يقراها وعندها حق فالحل انها تحذف لكن باطلب من المسؤل يبعت رساله خاصه لصاحب المساهمه يقوله انها حذفت للاسباب ويقوله لو ينفع وبكده هو احترمه وقدره ويبقي كده علي كلام حسين ان العضو مش هيزعل لم يحذف موضوعه وبرضه مش في حد يقراه لانه مخالف وتم الحذف
    اللهم صلي علي محمد
    اللهم صلي علي محمد
    عضو مشارك
    عضو مشارك

انثى عدد المساهمات : 286
    تاريخ الميلاد : 01/01/1950

مُساهمة من طرف اللهم صلي علي محمد الأربعاء فبراير 17, 2010 7:39 pm

أخواني واخواتي الأحباء

سلام الله عليكم ورحمته وبركاته

بداية أشكر اختي الغاليه (حياه بلا ذنوب)علي طرحها لهذا الموضوع وهمتها العاليه للأرتقاء بالمنتدي

كما أشكر أخي الكريم( وعجلت اليك ربي لترضي )لدعوتي للمشاركه في مناقشة الموضوع

وطبعا..

انا من أكثر الأعضاء غيابا عن المنتدي بل ربماأكثرهم علي الاطلاق ..

ولكن هذا لا يعني رحيلي عن المنتدي او عدم اهتمامي به ..بل ربنا لظروف خارجه عن اردتي ..

ولكن رغم ذالك فأنا ادعم رأيكم بأن المنتدي يمر بمرحله من التذبذب والفتور وتغيب الكثير من الاعضاء

وبالطبع لن اتحدث عن أسباب هذا الفتور لأنها أصبحت معلومه لدينا جميعا بعد مناقشتكم لجوانب الموضوع

ولكن لي اضافه بسيطه ربما لا تعجبكم ولكن يعلم الله اني أقولها وليس لي هدف الا إصلاح حال المنتدي

وحتي لاتفهموني خطأ ..

هي ليست ناتجه عن تجربتي الشخصيه في المنتدي وانما من مناقشتي مع كثير من الاعضاء

الذين لايرضيهم حال المنتدي..

يوجد بيننا الكثير من الاعضاء الذين يكتبون مواضيع هادفه وقيمه جدا ولكنها لا تلقي التعليق ولا حتي القرأه

ليس عيبا في الموضوع أو لسوء فكرته وانما لأن هناك بعض الاعضاء لا يهتم الا بظهور مواضيعه في خانة
    (جديد الــــمنتدي)
    ففور دخوله لا يتهم بقرأة ما هو جديد قدر ما يهتم بإعادة الرد علي مواضيعه وحجب المواضيع الجديده
    مما يشعر هذا العضو ان وجوده غير مرغوب فيه وأن مواضيعه وأفكاره لا تلقي الترحيب ...ربما من يرد

علي مواضيعه يفعلها بحسن نيه كرغبته في التواجد الحي والتفاعل الدائم في المنتدي ولكنه لايعلم انه بهذا
    يأذي مشاعر أخرين..وهذه دعوه اوجهها لنفسي قبلكم أن اول شيء سأفعله عند دخولي المنتدي

هو التوقف امام المواضيع التي لم أقرأها قبل وضع الجديد
    والرد علي كل المواضيع الجديده حتي ولو بالنقد.....

لاحظت ايضا اننا هنا وان كنا اسره واحده ولكن يوجد بيننا المجاملات لبعض الاعضاء بسبب معرفتهم

معرفه شخصيه ويظهر هذا بشكل مبالغ فيه في الردود وترك الموضوع الاساسي والرد علي التعليقات ..

هناك ايضا لفته بسيطه لابد ان نراعيها حتي لانظلم الكتير

تواجد كثير من الاعضاء بشكل شبه مستمر في المنتدي لا يعني أهتمامهم به اكثر من غيرهم وانما من
    الممكن لتواجد وقت فراغ عندهم ...لابد من مراعاة ان اغلب الاعضاء مشغولين في زحمة الحياه ومتاعبها ...
    وأن منهم الموظفين وأصحاب المسؤليات التي لا تتيح لهم فرصه لدخول النت الا لفتره قليله جدااااااااااا

لابد ان نراعي سوء حالة النت خاصة الفتره الماضيه وصعوبة اضافة رد او تعليق في المنتدي وبالفعل
    دخلت أكثرمن مره وتدهو حالة النت لم تتيح لي الفرصه للمشاركه ..

في النهايه أعتذر لكم عن إطالتي في الحديث وأقول ربما كان هذا الموضوع لفته طيبه وجميله ل( لم شمــــل )
    أسرة المنتدي بعد الغياب وأعادتها يدا واحده هدفها الارتقاء بالمنتدي وأصلاح حاله ..

أسأل الله ان يديم جمعنا الطيب علي الخير والسعاده والطاعه
    وعجلت اليك ربى لترضى
    وعجلت اليك ربى لترضى
    المراقب العام

مُساهمة من طرف وعجلت اليك ربى لترضى الأربعاء فبراير 17, 2010 8:20 pm

انا بقى رأيى وبإ ختصار شديد لعدم الاطالة عليكم قالوه اخواتى فى الله يعنى كل كلمة عايز اقولها قولوها ( اختى أمة الله , واختى حياة بلا ذنوب , واختى امل الاسلام , واختى اللهم صلى على محمد )

وده فعلا اللى بيحصل بس عايز اضيف معلومه صغيرة تعقيبا على كلام اختى (اللهم صلى على محمد ) حضرتك قولتى :

( تواجد كثير من الاعضاء بشكل شبه مستمر في المنتدي لا يعني أهتمامهم به اكثر من غيرهم وانما من
    الممكن لتواجد وقت فراغ عندهم ...لابد من مراعاة ان اغلب الاعضاء مشغولين في زحمة الحياه ومتاعبها ...
    وأن منهم الموظفين وأصحاب المسؤليات التي لا تتيح لهم فرصه لدخول النت الا لفتره قليله جدااااااااااا )

مافيش حد بيتواجد باستمرار غيرى وده مش عشان انا فاضى او مش ورايا اهتمامات .

لا والله , صفحه المنتدى متسجله عندى واى حد يفتح صفحه الفاير فوكس اوريدى صفحه المنتدى بتفتح فبسجل دخولى للمنتدى , فانا الوحيد اللى بكون متواجد باستمرار .

كمان اغلب الاعضاء بشوفهم على رنات كتير متواجدين او كما قولتى طلامة يعرفوا بعض معرفه شخصيه او بيتكلموا مع بعض برا المنتدى فخلاص مافيش داعى دخول المنتدى

وفى منهم اللى مشغول فعلا سواء بشغله او حياته وده كلام سليم ....

انا بطلب من الادارة سرعه التوااااجد فى المنتدى بكامل قواااها
    لحل حذه المشكلة ومناقشة مين غلطان ومين مش غلطان
    اللهم صلي علي محمد
    اللهم صلي علي محمد
    عضو مشارك
    عضو مشارك

انثى عدد المساهمات : 286
    تاريخ الميلاد : 01/01/1950

مُساهمة من طرف اللهم صلي علي محمد الأربعاء فبراير 17, 2010 11:07 pm

أخي الفاضل ( وعجلت الياك ربي لترضي)
    سلام الله عليك ورحمته وبركاته
    أري ان حضرتك حملت كلامي اكثر من معناه وكأنه موجه لشخصك الكريم
    ويعلم الله اني لم اقصد حضرتك ولم اقصد أي شخص بعينه وانما هو حال الكثير من الاعضاء
    الذين انعم الله عليهم بوقت يمكن ان يفيدو فيه المنتدي
    ويتواجدو فيه اكثر من غيرهم
    وهذه ميزه وليست عيب فيهم او تقليل من شأنهم
    كل ما اردت الاشاره اليه هو التماس الاعذار للكثير من أخوانا او اخوتنا الغائبين
    لأنه ربما كانت عندهم نفس الرغبه في التواجد في المنتدي ولكن ظروف الحياه تمنعهم..
    لك مني ولجميع الاخوه والاخوات في المنتدي كامل الاحترام والتقدير..
    وعجلت اليك ربى لترضى
    وعجلت اليك ربى لترضى
    المراقب العام

مُساهمة من طرف وعجلت اليك ربى لترضى الخميس فبراير 18, 2010 12:21 am

اختى الفاضلة ( اللهم صلى على محمد )

انا كلامى واضح وانا بوضح جمله حضرتك ذكرتيها مش اكتر .. وانا برده بوضح لحضرتك ان انا الوحيد اللى بدخل المنتدى باستمرار ممكن اكون اخدت الكلام على نفسى بس ده عشان فعلا اللى بيحصل وما فيش حد بيخش باستمرار غيرى يوميا

ولك جزيل الشكر والاحترام
    أمة الله
    أمة الله
    عضو مميز
    عضو مميز

مُساهمة من طرف أمة الله الخميس فبراير 18, 2010 2:00 am

دا ردى على استفسارات الاخ حسين

مش عارفه انت ليه متعصب كدا واخد الكلام عليك انا مقصدش حد بكلامى انا بكلم كلام عام بيحصل مع الكل مش مع شخص او اتنين
    وموضوع الاختلاط لما بنت بتهزر مع ولد ولا ولد يهزر مع بنت دا مش اسمه اختلاط
    لما موضوع يتقلب وندخل فى حوارات جانيه دا مش اسمه اختلاط
    ودا بيحصل متقوليش انه مش بيحصل ومش مع اتنين او تلاته دا مع ناس كتير وبكون انا منهم

موضوع الحذف اعتقد الاخ عمرو محمد وضحه
    بس ف حاجه انا مقولتش انه مش هايقوله ولا يبلغه ان موضوعه اتحذف لاء انا قولت انه هيقوله لو موجود فى وقته يبلغه قبل الحذف
    لو مش موجود يحذف ويبعتله ويقوله مش هيستنى لما صاحب الموضوع يدخل بعد يومين تلاته اسبوع عشان يقوله قبل مايحذف
    وبعدين مين قالك انى متحذفليش حاجه قبل كده

انا مش قولت انهم صح لما انسحبوا اللى اقصده انهم موجدوش اهتمام برايهم ولما كانو بينصحو ويوجهو اتعرضو لاهانات وكلامهم مش كان بيتنفذ مع انه صح
    أمة الله
    أمة الله
    عضو مميز
    عضو مميز

مُساهمة من طرف أمة الله الخميس فبراير 18, 2010 2:26 am

وعجلت اليك ربى لترضى كتب:اختى الفاضلة ( اللهم صلى على محمد )

انا كلامى واضح وانا بوضح جمله حضرتك ذكرتيها مش اكتر .. وانا برده بوضح لحضرتك ان انا الوحيد اللى بدخل المنتدى باستمرار ممكن اكون اخدت الكلام على نفسى بس ده عشان فعلا اللى بيحصل وما فيش حد بيخش باستمرار غيرى يوميا

ولك جزيل الشكر والاحترام

اخى الفاضل حسين
    الاخت اللهم صلى على محمد لم تقصد شخص معين هى بتتكلم بوجه عام

ويا جماعه لو كل واحد هياخد الكلام عليه وهيزعل من المناقشه يبقى بلاش منها افضل

احنا بنتكلم فى الحاله اللى وصل ليها المنتدى كوجه عام مش بنوجه اتهام لشخص ولو وجهنا اتهامات فهيكون الكل متهم
    فلو سمحتم اى كلام هيتقال هيكون موجه للكل مش شخص بعينه
    علشان نقدر نوصل لنتيجه

فى حد عنده اى اسباب تانيه ولا نبدأ نشوف الحلول
    وعجلت اليك ربى لترضى
    وعجلت اليك ربى لترضى
    المراقب العام

مُساهمة من طرف وعجلت اليك ربى لترضى الخميس فبراير 18, 2010 1:46 pm

أمة الله كتب:دا ردى على استفسارات الاخ حسين

مش عارفه انت ليه متعصب كدا واخد الكلام عليك انا مقصدش حد بكلامى انا بكلم كلام عام بيحصل مع الكل مش مع شخص او اتنين
    وموضوع الاختلاط لما بنت بتهزر مع ولد ولا ولد يهزر مع بنت دا مش اسمه اختلاط
    لما موضوع يتقلب وندخل فى حوارات جانيه دا مش اسمه اختلاط
    ودا بيحصل متقوليش انه مش بيحصل ومش مع اتنين او تلاته دا مع ناس كتير وبكون انا منهم

موضوع الحذف اعتقد الاخ عمرو محمد وضحه
    بس ف حاجه انا مقولتش انه مش هايقوله ولا يبلغه ان موضوعه اتحذف لاء انا قولت انه هيقوله لو موجود فى وقته يبلغه قبل الحذف
    لو مش موجود يحذف ويبعتله ويقوله مش هيستنى لما صاحب الموضوع يدخل بعد يومين تلاته اسبوع عشان يقوله قبل مايحذف
    وبعدين مين قالك انى متحذفليش حاجه قبل كده

انا مش قولت انهم صح لما انسحبوا اللى اقصده انهم موجدوش اهتمام برايهم ولما كانو بينصحو ويوجهو اتعرضو لاهانات وكلامهم مش كان بيتنفذ مع انه صح

مين قالك انى متعصب ؟؟؟؟

وبعدين انا مصمم الكلام اللى بتقوليه ده ليس له علاقه بمفهوم الاختلاط ولا الاختلاط نفسه لأ المعنى العلمى للأختلاط :

معنى الاختلاط:
    الاختلاط هو اجتماع النساء والرجال الذين ليسوا بمحارم لهن في مكان واحد دون التزام للضوابط الشرعية، من غض البصر وقول المعروف وعدم الخضوع بالقول وتجنب إبداء زينة المرأة وغير ذلك من الآداب الشرعية وهذا الاختلاط الفاسد يمكنهم فيه الاتصال بالنظر أو الإشارة، أو بالكلام، أو بالملامسة، مما يوقع في الريبة والفساد.

ده مفهوم الأختلاط ببساطة واحنا هنا جوا منتدى واحد يعنى لو على كلامك كده يبقى المنتدى مكان للاختلاط مهما كان الموضوع او مهما كانت المناقشه مجرد رد الاخ على الاخت ده يبقى اختلاط وده على حسب مانت ذكرتى , كمان الاختلاط بيبقى اجتماع فى مكان واحد على الطبيعه مش منتدى مافيش حد بيشوف التانى يبقى فين مواضع الاختلاط اللى بتتكلمى عليه ده لو على كلامك برده يبقى المنتدى يا يبقى للاخوات او يبقى لينا احنا كاشباب احنا لا فى جامعة ولا مكان عام احنا جوا منتدى ماحدش شايف التانى .....

عدل سابقا من قبل وعجلت اليك ربى لترضى في الخميس فبراير 18, 2010 1:57 pm عدل 1 مرات
    وعجلت اليك ربى لترضى
    وعجلت اليك ربى لترضى
    المراقب العام

مُساهمة من طرف وعجلت اليك ربى لترضى الخميس فبراير 18, 2010 1:55 pm

أمة الله كتب:
    وعجلت اليك ربى لترضى كتب:اختى الفاضلة ( اللهم صلى على محمد )

ولك جزيل الشكر والاحترام

اخى الفاضل حسين
    الاخت اللهم صلى على محمد لم تقصد شخص معين هى بتتكلم بوجه عام

ويا جماعه لو كل واحد هياخد الكلام عليه وهيزعل من المناقشه يبقى بلاش منها افضل

احنا بنتكلم فى الحاله اللى وصل ليها المنتدى كوجه عام مش بنوجه اتهام لشخص ولو وجهنا اتهامات فهيكون الكل متهم
    فلو سمحتم اى كلام هيتقال هيكون موجه للكل مش شخص بعينه
    علشان نقدر نوصل لنتيجه

فى حد عنده اى اسباب تانيه ولا نبدأ نشوف الحلول

اختى الفاضلة ( امة الله )

انا عارف ان الاخت ( اللهم صلى على محمد ) بتتكلم بوجه عام

واظن ان كلامى وااااااااااااااااااااااااضح مش محتاااج تفسييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير

انا مش اخدت الكلام على نفسى ,,, انا بوضح ان مافيش حد على المنتدى متوااااااااااااااااااااجد باستمراااااااااااار غييييييييييييييييييييييييييييييييرى
    يوميا واللى بيتواجد بيخش ويطلع فى ساعتها او ينزل موضوع ويرد على موضوووع ويطلع دون ذكر اسماء غير كده مافيش حد غيرى بيكون متواااااااااااااااااااااااااااجد

يااااااااا الله انا بوضح مش واخد الكلام على نفسى عشان مافيش حاجه من اللى قالته الاخت الفاضلة بتحصل

ارجو يكون المعنى وصل لحضرتكم وانا وضحت للأخت الفاضلة كلامى
    وعجلت اليك ربى لترضى
    وعجلت اليك ربى لترضى
    المراقب العام

مُساهمة من طرف وعجلت اليك ربى لترضى الخميس فبراير 18, 2010 5:19 pm

ياااا جماعه انا مش واخد الكلاااام على نفسى
    خاااااااااااااااااااااالص وانا مش متعصب
    ولا اى حاجه ومش موجه الكلام لحد معين وإن كنت موجه الكلام لحد معين فهو مش معانا حاليا

وياريت اللى يكتب يكتب فى سياق الموضوع اللى طرحته اختنا حياة بلا ذنوب

"والمشاكل الجانبية ديه نبقى نتناقش فيها بعد كده ان شاء الرحمن ".....
    monzer
    monzer
    عضو مميز
    عضو مميز

ذكر عدد المساهمات : 1029
    تاريخ الميلاد : 05/11/1987

مُساهمة من طرف monzer الخميس فبراير 18, 2010 9:42 pm

حياه بلا ذنوب كتب:
    ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا 8

اتمنى انكم تكونو جميعا بخير
    بس ليا كام سؤال كده اتمنى منكم الرد عليهم وبكل صراحه قبل ما تكون الصراحه دى امامنا لازم تكون ادام نفسكم
    هو فى ايه حاصل للمنتدى انا كل يوم بدخل بحس انى داخله مكان لا احد يسمع فيه ولا يرى
    كتير كنت بوجه كلام غير مباشر فيما معناه فين المسئولين وفين المشرفين
    وكنت مش بالائى اى رد فعل او اى رد حد يقوللى ويفهمنى ولا حد كان بيشاركنى حتى فى اننا نوجه الناس ونعرفهم انهم مقصرين تجاه المنتدى
    ليه بئا احنا مقصرين كنت فاكره انها فتره وها تعدى بس للاسف لائيت ان الفتره دى طولت جدا جدا
    فين المسئولين ودورهم فى المنتدى هل دورهم مقتصر فقط فى انهم يحذفو موضوعات ويرحبو باعضاء ويشاركو بس
    مفيش اى ادوار تانيه من خلالها يقومو بانهم يكبرو المنتدى واحنا معاهم
    فين المشرفين مفيش مشرفين بيتواجدو المفروض المشرف يتواجد بصوره مستمره ودى قوانين لاى منتدى هنا بئا المشرفين مش متواجدين نهائيا الا من رحم ربى وياريته دايما بيتواجد الا يوم اه وتلاته لاء
    هل انتم شايفين اننا فعلا ملتزمين تجاه مسئولياتنا
    وهل احنا فعلا بنسعى لتحقيق رغبتنا وحلمنا باننا نكبر منتدانا والا هو خلاص مفيش اى تقدم ها يحصل عن كده وكله بالتدريج ها يتنازل عن احلامه وطموحاته
    وفى مننا اللى تنازل خلاص
    ياريت نراجع حسابتنا واللى شايف انه ها يكون اد مسئوليته يتواجد ويقوم بعمله فى المنتدى
    واللى شايف انه مش اد المسئوليه ياريت يعفى نفسه عن المسئوليه دى لانه ها يكون سبب فى فشل منتدانا اللى بنحلم نكبره
    ياريت الموضوع ما يمرش مرور كرام وما حدش يرد عليا لانه بجد ممكن يكون دا اخر موضوع ليا هنا فى المنتدى بسبب عدم استجاباتكم
    وياريت كل مسئول او مشرف او عضو يدخل ويرد على كلامى دا ولو ليه رأى يقوله بردو
    ياريت مفيش حد يتدايىء من موضوعى دا لانه بجد كتبته لانى زعلانه على حال المنتدى وعلى اللى حاصل دا وكمان علشان حبى للمنتدى اللى اعتبرته بيتى التانى واملا منى اننا نغير شىء
    لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله

ناقوس الخطر يدق  .........رجاء من جميع المسئولين والمشرفين و الاعضاء المشاركه فورا Yadn

أولا :- اود ان اشكر الأخت الفاضلة ((حياة بلا ذنوب))على ذلك الطرح العظيم وعلى ذلك الموضوع الغاية فى الأهمية لما يهدف الية من ايجاد سبل وحلول لتلك المشكلة التى حدثت فى الآونة الأخيرة بالمنتدى والتى تتلخص فى عدم فاعلية السادة المشرفين والأعضاء بالمنتدى كما كان فى سابق الأمر
    وأود ان اجيب عن السؤال التى تفضلت الأخت الفاضلة بطرحة وهو عدم تواجد ايا من الأعضاء او المشرفين بالمنتدى
    اتحدث أولا عن الأمور التى تعيقنى عن عدم تواجدى او تفاعلى المستمر بالمنتدى كما كان فى السابق
    ولكن قبل ان ابرز اهم العوائق التى ادت الى عدم تفاعلى بالمنتدى
    اود ان اذكر لكم اننى سأتحدث بصراحة شديدة لكى لا يغضب احدا من تلك الكلمات التى سأوجزها لكم بأختصار شديد
    وتعمدت ان اذكر لفظ الصراحة التامة لكى نصل الى حلا امثل ينهض بالمنتدى ويرتقى بشأنه
    ومن اول تلك الأمور التى تعيقنى فى عدم استمراريتى وتواجدى المتفاعل والمتواصل بين الأعضاء بالمنتدى وهى كالتالى ::-
    أولا :- شعورى بالملل الشديد فى الآونة الأخير الناتج عن تكرار الموضوعات بالمنتدى وعدم قرائتى لموضوع ما يجذب انتباهى له ويثير اركانى
    ثانيا :- شعورى بأن المنتدى ما هو الا مضيعة للوقت لأن المنتدى اصبح لا يعد على بالنفع كما كان فى السابق وذلك نتيجة الحوارات الجانبية التى تتم بين بعض الأعضاء بعضهم البعض فى بعض الموضوعات وذلك ادى الى عدم تفاعلى او ارفاق مساهمتى فى موضوع لا يعد على بالنفع او موضوع لا يكسبنى خبرة
    ثالثا:-كان سبب تواجدى المستمر فى بادىء الأمر وتفاعلى الشديد به بسب وجود وقت فراغ كافى يمكننى من تواجدى بالمنتدى المستمر من استثمار ذلك الوقت المهدر فى عرض موضوعات جديدة بالمنتدى وارفاق مساهمات جديدة بالمنتدى
    اما الآن فاصبح وقتى محدود بسب سعيى وراء كسب المال والنظر فى مستقبلى وذلك حق مشروع لا محالة
    وتلك المرحلة اجتزتها بعد انتهاء فترة الدراسة مباشرة
    وكل شخص منا يمر بمرحلة تقدمية فى حياتة العملية
    واذا نظر كل منا الى تلك المراحل سيجد ان لكل مرحلة حيذها الخاصوطابعها الخاص وان لكل مرحلة تفكيرها
    وفى الختام اود ان انوه بأن لكل شخص احقيتة المشروعة فى التفكير فى مستقبلة وتدبرة
    لأحوالة المستقبلية التى تصب فى مصلحتة
    ارجو ان لا اكون قد أثقلت عليكم
    وارجو ان تتقبلوا كلماتى لكم بقبول حسن
    اسأل الله العظيم رب العرش الكريم ان لا يحرمنى منكم وان يطيل لكم فى اعماركم
    وان يجمعنى بكم فى ظل عرشة الكريم كأخوة متحابين فى جلالة
    هذا ولكم منا خالص الشكر والثناء والتقدير
    اعزكم الله ونفع بكم وجزاكم عنا كل الخير
    والله المستعان
    انسان بسيط
    انسان بسيط
    عضو مميز
    عضو مميز

ذكر عدد المساهمات : 1710

مُساهمة من طرف انسان بسيط الجمعة فبراير 19, 2010 4:13 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    مش عارف ارد وقول ايه
    انا طبعا المسؤل رقم واحد عن كووووووووول الاسبابا دى
    وانا مش هقول اسباب وتعذر بيها وزين تقصيرى فى المنتدى
    بس اول ما قررنا اننا نحى المنتدى من جديد اسمحولى اكلم عن نفسى
    يعنى كنت اظن انى عملت مجهود كبير فى تجميع عدد الاعضاء وكنت بحب ادخل الناس والاعضاء تسجل
    بس لاسف كانوا يدخلو ميلقوش حاجه ويخرجوا وسمهم اعضاء وخلاص ومنهم اللى بيحس انه غريب ومنهم اللى ميعجبهوش الناس ومنهم اللى يستمر
    انا يا جماعه مش هتكسف انى اقول ان ملكه الكتابه عندى ضعيفه مبعرفشى اكتب موضوع بس قدرى جعلنى مدير منتدى وامكانياتى كمان فى اداره المنتدى ضعيفه
    بس قولت يكون فى مشرفين ومراقبين يقوموا بالدور ده يكتبوا مواضيع ويكلموا مع الاعضاء ومش لازم اكون انا ظاهر اوى
    بس يعنى يمكن المشرفين او الادارين عارفين انى كنت لما ادخل المنتدى بدخل عشان مشاكل
    وربنا يجازيهم خير كانوا بيقللوا المشاكل قبل ما توصلى بس فعلا انا والله تعبت نفسيا من المنتدا من كميه المشاكل اللى بتوصلى
    انا يجماعه شاااب عادى 22 سنه وكلكم اخواتى مش هكسف انى اقولكم عندى مشاكل فى البيت وعندى قواضى ومحاكم وعندى مشاكلى الشخصيه وعندى شغلى وعندى اللى يكفينى واجى المنتدى بدل ما اكون رايق وشوف المواضيع باجى اسمع المشاكل ونحاول نحل المشاكل
    لحد ما حسيت انى كل المشاكل دى بسببى انا وبسبب بعدى عن طاعه ربى انا
    كلها بقى مشاكل انا اسف لو احس انها مشاكل بسيطه وناس بتللكك لبعض
    عضو مين مش بيحب عضو مين والعضو الفلانى مش بحب ارد عليه والعضوه الفلانيه مستقصدانى و و و و
    وده كله ليه يعنى
    انا مبقتشى قادر واعترف انى انسحبت
    بس انا طبيعى بقعد بالاسبوع بره بيتى ولما برجع البيت بسيب اهلى وقعد ع النت والقى مشاكل فى المنتدى
    ولاسف كمان بتأثر على حياتى معرفشى افصل ضيقى عن الواقع
    بس والله فعلا انا لو فاضى كنت قعدت وتابعت انا لسه شايف الموضوع حالا
    ولعد النفع منى انا سحبت ادارتى من المنتدى وحبيت اكون عضو زى زى اى حد

بس نصيحه احنا محتاجين نغير دم
    نجرب يكون مشرف القسم ده مشرف لقسم تانى ودى لقسم تانى
    وده يكون مراقب والمراقب ينزل عضو ونغير الادوار ونلعب من جديد وكل واحد يغير ويحط بصمته ويدى شكل تانى
    واعتذر عن تقصيرى
    وانا تحت امرك فى الى تشفوه صح
    بس راعو انى بالاسبوع ممكن مشوفشى النت مع انى بكون ع النت بس مفضاش افتح الاميل حتى
    بس يعنى ان شاء الله فى القريب احتمال يكون الوضع افضل ويكون فى سكن الشركه نت وكده اقدر اتواصل

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مارس 28, 2024 8:46 pm